- Gyógyítani és tanítani
- Az integrált személyiség
- Előadások és működő jó gyakorlatok
- Hamvas Béla: A bor filozófiája
- A néptánc és a ritmus, mint gyógyító, szívet-lelket üdítő erő
- Hamvas Béla emberközelben
- Szakrális tánc
- Erőszakmentes kommunikáció
- Ismerkedés a Kineziológiával
- Bevezetés a keramikus mesterség világába
- „Élj 100 évet egészségesen!”
- A buddhizmus és a kereszténység közös vonásai
- Előadói délután Sőnfeld Mátyás nyolc év holisztikus dalaiból, műveiből.
- Köszönet
- Képgaléria
- Holisztikus Pedagógia füzetek
- Gyógymódok, terápiák, ősi, szellemi kincsek
- Ismeretbővítő filmek
- Ajánlott weboldalak
Makray János festőművész 2014. 11. 27-én tartott előadást a színek gyógyító erejéről körünkben
A művész gondolatait képeinek tárlata egészítette ki, amely hatalmas erőteret biztosított a jelenlévőknek. A nemzetközileg is elismert Természetgyógyászatért díjas festőművész képeit több kórház és intézet alkalmazza gyógyító terápiás céllal.
Makray János a színek és a fények földi „varázslója”. Az általa kiállított minden egyes alkotás a lelkünket is mélyen megérintette. A művész honlapjának címe: http://makray.uw.hu/makrayjanos/index.php
A mi hetedik éve formálódó szemléletünk egybecseng a Festőművész honlapján található hitvallásával: „Az őselemek energiaáramlásában feltöltődött, megtisztult, kinyílt lélekkel mindannyian egyek vagyunk.”
A képeket Tanay Mercédesz készítette.
A csodálatos, minden részt vevőt lenyűgöző képek, előzetesen dal-komponálásra és szövegírásra ihlették Sőnfeld Mátyás zeneterapeutát. A tárlat méltó nyitánya volt a lélek mélyéről szeretet-bombaként kirobbanó tüzes dal, melynek szövege alább látható, illetve a dal hallható a szerző előadásában.
Fröcsköld át
Jókai Anna Kossuth díjas írónő 2012 júniusában a „szeretet pedagógiájáról” beszélt a közösségnek
Gondolatok Jókai Anna: Breviárium című könyvéből
Felelősség
„Vállalni kell minden életet, amelyik hozzánk súrlódik. Nincs kibúvó.”
(1970. Tartozik és követel. Regény Jókai Anna művei. Széphalom Könyvműhely. Budapest, 2000. 235.)
„/…/nemcsak akkor kell törődni valakivel, ha beteg, vagy nagy bajban van…hanem akkor is, ha a másik történetesen egészséges – akkor is oda kell rá figyelni, folyamatosan.”
(1989. Szegény Sudár Anna. Egy erdélyi asszony képzelt naplója. Szépirodalmi Könyvkiadó. Budapest, 1989.284.)
Hálátlanság
„Kevés ember viseli el, hogy szorultságában egy másikat fölényhelyzetbe engedett. A beteg oroszlán, ha felépül, elsőnek az ápolóját eszi meg. Királyi gőg: érthető. Ami azonban érthetetlen: minél silányabb az ember, annál önérzetesebb.”
(1994. Történet arról, hogy mit tehetünk. In: Három. Tudatregény. Jókai Anna Művei. Széphalom Könyvműhely. Budapest, 1995. 82.)
Megértés
„Az embereket érteni kell. Nem pedig megváltoztatni. Hiábavaló gyötrelem.”
(1970. Tartozik és követel. Regény. Jókai Anna művei. Széphalom Könyvműhely. Budapest, 2000. 315.)
Az írónő bemutatta: Éhes élet című könyvét. Az ember nagyon sok mindenre éhes ebben a világban, pedig csak egy dologra lenne érdemes éhesnek lenni.
„…kis butaságainkon, ellenségeskedéseinken, szenvedésen, bajon túljutva ki lehet érni a napfényre. Az ilyen pillanatoknak pedig örülni kell, mert bármikor jöhet újra egy jeges fuvallat.” Jókai Anna
„Diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, mint részképesség-zavar” címmel a Magyar Pedagógiai Társaság Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztály szervezésében, a Bólyai Nyári Akadémia keretében tartott pedagógus – továbbképző tanfolyam képei (2008., 2010.)
Az elbűvölő erdélyi táj szépsége, a határtalan vendégszeretet, és a környező vidék tanítóinak tudásszomja nagy örömmel töltötte el az előadó-csapatot. Azon a vidéken az eltérő képességű gyermekek tanulási nehézségeinek kezelése mind-mind egyedül a tanítóra hárul. A megrendezett továbbképzések gazdagítják az erdélyi tanítók eszköztárát, felkészítik őket a problémák hatékony kezelésére.
2013. tavaszán, első alkalommal az erdélyi tanítók, tanárok utaznak Budapestre, hogy Csíkszeredából érkezve, az RMPSZ által szervezett továbbképzésen feltöltődve vihessék haza friss tudásukat saját osztályaikba. A képzés holisztikus megközelítésben igyekszik gazdagítani a hallgatóságot a fizikum, az érzelmek és a gondolkodás egységében.
2013. 04. 12-én megérkeztek a székelyföldi pedagógus kollégák Óbudára
Tamás Ilona a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ III. kerületi tankerületének igazgatója szívélyes vendégszeretettel fogadta és köszöntötte a Magyar Pedagógiai Társaság Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztálya és az Öveges József Szakközépiskola és Szakiskola szervezésében a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége Székelyföldi Oktatási Központja által meghívott kollégákat. Az RMPSZ képviseletében Pölnicz Ilona szervezte és vezette a pedagógusokat
Továbbképzésük témája: „A sajátos nevelési igényű gyermekekkel való foglalkozás problémaköre, különös tekintettel a diszlexiára” címet viselte.
A 44 főből álló csoport Budapest több nevelési- oktatási és felsőoktatási intézményét látogatta meg, tanítási kompetenciájának megfelelő csoportokban.
Az óbudai kis vendégcsoport tagjai Kovászna, Hargita megyéből, Csíkszeredából, Brassóból érkeztek, és képzésüknek Szilágyiné Debreczeni Mária igazgató, az Óbudai Nagy László Általános Iskolában biztosította a helyet és a kedves vendégszeretetet. Az intézmény a kerületben elsők között nyitotta meg kapuit az integráltan nevelődő diszlexiás és SNI gyermekek számára. A Vezetőasszony bemutatta zápor utcai intézményét, majd Molnár Sándor testnevelő, gyógy testnevelő, néptánc oktató tartott bemutatót az alsó tagozatos gyermekek körében: „A néptánc gyógyító ereje a diszlexia prevencióban és reedukációban” címmel. Ezután Faragó Ferenc gyógypedagógus, aki a Szellő EGYMI utazó szakszolgálat munkaközösség vezetője tartotta meg előadását: „Az autizmus spektrumzavar jelei és kezelési módjai pedagógiai eszközökkel” címmel. Majd Nánásiné Leinwatter Ágnes szenzomotoros fejlesztési programjából épülhettek a vendégek. Végül pedig Molnár Sándorné, Faragó Ferenc és Faragóné Bircsák Márta osztották szét ajándékba a részt vevőknek, sajátkészítésű szakanyagaikat, fejlesztő füzeteiket (A mandalarajzolás figyelmet és koncentrációt segítő hatása, Fejlesztő feladatgyűjtemény autizmussal élő gyermekeknek, Tanulásmódszertan) A csoportot Huszákné Vígh Gabriella kísérte, a programot pedig Faragóné Bircsák Márta mozdította elő Hatvani Istvánné segítségével. A lelkes pedagógusok feltöltődve vitték haza friss tudásukat és Óbuda jó hírét, saját osztályaikba. Az egészleges (holisztikus) gondolkodás nem ismer határokat. Az ember egységre született lény, Az a feladatunk, hogy minden teremtett léleknek megtaláljuk a helyét, értékét, szerepét ebben a nagy egészben, méghozzá nem elkülönítetten, hanem szépen beleillesztve ebbe az egységbe. Ezt a gondolkodásmódot támogatja a holisztikus pedagógia. A fotókat készítette: Port Ferenc.
Szappan és fürdőgolyó készítés Nagy Dóra vezetésével
Nagy élményt jelentett közösségünk számára a természetes anyagokból egyszerű eljárással készített szappan és fürdőgolyó. Ajándéknak is kiváló! Nagy Dóri gyógyító pedagógus, aki átadta tudását nekünk, már többször készített ilyen remekműveket, öt gyermekével és tanítványaival egyaránt. Az előállítás pontos menetét Dóri elkészítette nekünk, így máskor és mások is megpróbálhatják. Az alábbi leírást megnyitva és a képeket megtekintve elénk tárul a a kreatív folyamat.
2015. január 22-én Bánhidai Balogh Orsolya hangterapeuta (www.hangterapeuta.hu) vezette el közösségünket a hangtálak varázslatos világába. Előadónk, Peter Hess módszerét mutatta be elméletben és gyakorlatban egyaránt.